رهبر در سازمان

رهبر در سازمان ، درس‌هایی طلایی برای اثرگذاری و نفوذ بر کارکنان

رهبر در سازمان دارای وظایف بسیار مهمی است. برخی بر این باورند که بعضی از افراد به‌صورت رهبر متولد شده‌اند. برخی دیگر هم ‌فکر می‌کنند که یک فرد می‌تواند قواعد رهبر بودن را یاد بگیرد و یک رهبر در سازمان باشد. صرفه نظر از اینکه مهارت‌های رهبری خود را چگونه به دست آورده‌اید، همیشه راه‌هایی برای افزایش توانایی‌ها وجود دارد. ایران مدیر مواردی را پیشنهاد‌ می‌کند تا الهام‌بخش شما برای ارزیابی مجدد توانایی‌های رهبریتان باشد و هرگونه مسئله‌ای را که نیاز دارید، بهبود ببخشید.

۱٫ رهبر در سازمان باید نقش مثبت باشید

به‌عنوان یک رهبر در سازمان، شما باید تعریف کاملی از رفتار مناسب و اقدامات لازم در محل کار را برای کارمندان شرح دهید. شما می‌توانید قوانینی که ایجاد کرده‌اید را برای کارمندان خود توضیح داده و انتظارات خود را نسبت به نحوه رفتار کارکنان به آن‌ها گوش زد کنید. بهترین روش برای این‌که کارمندان خود را تشویق کنید تا این اقدامات لازم را انجام دهند، این است که خودتان هم دقیقاً همان رفتار را داشته باشید.

۲٫ فروتن باشید

اعتبار پروژه‌های موفق را با تیم خود به اشتراک بگذارید. اگر مرتکب اشتباهی شدید، به‌اشتباه خود اعتراف کنید. مواقعی که نمی‌توانید راه‌حلی برای مشکلات پیدا کنید، از کارکنان عذرخواهی کنید. چنین اقداماتی نشان‌دهنده‌ی انسانیت شما است و به شما کمک می‌کند تا موجب جلب اعتماد مشتری و کارکنان شوید. زمانی ‌که اشتباه می‌کنید، کارکنانتان احساس می‌کنند که اشتباهات شما آن‌ها را به خطر می‌اندازند و شما را سرزنش می‌کنند. آرام کردن این افراد باعث می‌شود که بین تمام کارکنان فضای همکاری بیشتری به وجود بیاید.

۳٫ برای ارتباط مؤثر تمرین کنید

به تیم خود اجازه دهید که به‌صورت جدی در مورد مسائل مربوط به محل کار با شما صحبت کنند. توجه کارمندان را به خود جلب کنید، ذهنیت باز داشته باشید و هنگامی‌که مخاطبان با شما صحبت می‌کنند، سعی کنید که محرمانگی صحبت‌های خود با آن‌ها را حفظ کنید. شما به این طریق می‌توانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما از انتظارات شما اطلاع داشته باشند و هرگونه سوء تفاهم را به‌سرعت رفع کنید. توجه داشته باشید که بعضی‌اوقات لازم است که بحث‌های خود را با کارکنان به‌صورت ایمیل انجام دهید که این کار سوء تفاهم کمتری را در پی خواهد داشت.

۴٫ یک راهنما پیدا کنید

یک رهبر در سازمان متوجه می‌شود که همیشه چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و دوست بودن با همکاران و کارکنان خود باعث می‌شود که به موفقیت بیشتری در زندگی کاری برسد. پیدا کردن یک مشاور که به شما راه و چاه را نشان بدهد، به‌هیچ‌وجه یک ضعف محسوب نمی‌شود.

۵٫ از لحاظ احساسی آگاه باشید

کسب‌وکار درنهایت با مردم سروکار دارد. درحالی‌که ممکن است بعضی‌ها بگویند احساسات در دنیای کسب‌وکار جایی ندارد، رهبران عاقل تلاش می‌کنند که از احساسات دیگران آگاه باشند. این رهبران یاد می‌گیرند که به نظرات مختلفی احترام بگذارند و تمام خلقیات را در نظر بگیرند تا قابل‌اطمینان‌تر شوند. احساسات، عموماً نکات عمیق و مهمی را از شخص نشان می‌دهد. این یک منطقه مهم برای اکتشاف عمیق‌تر است.

۶٫ خلاقیت را تشویق کنید

اجازه دهید که تیم‌تان بداند که شما پذیرای ایده‌های آن‌ها هستید. از آن‌ها بخواهید تا ایده‌ های کسب‌ و کار خود را با ارائه بازخورد مثبت و توصیه‌های سازنده به‌عنوان تضمین، به سطح بعدی برسانند. فرصت دادن به کارکنان برای ارائه ایده‌هایشان، باعث می‌شود که تعهد عمیق‌تری نسبت به آن‌ها داشته باشید و توانایی حل مسئله را در آن‌ها رشد دهید. پاداش‌های ارزنده‌ای برای ارائه خلاقیت آن‌ها در نظر بگیرید.

۷٫ نسبت به کارتان شور و اشتیاق داشته باشید

رهبر در سازمان باید تعهد خود را نسبت به اهداف آن نشان دهد. به کارکنان خود نشان دهید که به‌شدت به اهداف سازمانی اعتقاد دارید و به‌اندازه توانتان، برای تحقق بخشیدن آن تلاش می‌کنید. اگر می‌خواهید کارمندانتان تلاش کنند، باید خودتان تلاش کنید. نسبت به چیزی که به آن اعتقاد دارید با شور و اشتیاق صحبت کنید.

۸٫ تیم خود را بشناسید

درباره کارکنان خود اطلاعات کسب کنید، همچنین در مورد خانواده و یا فعالیت‌های تفریحی آن‌ها سؤال بپرسید. به‌صورت مؤدبانه از آن‌ها بپرسید که زندگی آن‌ها چگونه پیش می‌رود. انجام این کار نشان می‌دهد که شما به‌عنوان یک انسان، به آن‌ها اهمیت می‌دهید و به آن‌ها فقط به چشم یک کارمند نگاه نمی‌کنید. این اطلاعات مهم را در نظر داشته باشید تا زمینه‌هایی را که برای کارمندان شما مهم هستند را فراموش نکنید. قبل از این‌که بخواهید با یک کارمند مصاحبه کنید، این یادداشت‌ها را مرور کنید تا بتوانید نظرات مناسب خود را ارائه دهید، این کار نشان می‌دهد که شما به این موارد اهمیت می‌دهید.

۹٫ مثبت فکر کنید

زمانی که همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رود، آسان است که مثبت فکر کنید، اما یک رهبر خوب زمانی هم که دچار مشکل شود و اشتباهاتی رخ بدهد، با اطمینان به همه‌ی آن‌ها رسیدگی خواهد کرد. آن‌ها هنگامی‌که شکست می‌خورند، به تیم خود دلگرمی و الهام می‌دهند که این شکست فرصتی است که می‌توانند از آن استفاده کنند. داشتن یک چشم‌انداز مثبت نسبت به کارکنان، آن‌ها را تشویق می‌کند تا یک محیط مطلوب ایجاد کنند که باب میل مردم باشد. یک تفکر و عمل مثبت را در دست بگیرید. هرگز کسی را در کار خود نادیده نگیرید.

۱۰٫ خودتان باشید

همه رهبران سبک خاص خود را دارند. برای اینکه نقاط قوت و ضعف خود را بهتر شناسایی کنید، با یک راهنما صحبت کنید. با مشاوره کردن در مورد اینکه مهارت‌های خود را چگونه ارتقا دهید و اینکه بفهمید چگونه از حداکثر قدرت خود استفاده کنید، می‌تواند در کار شما بسیار مؤثر باشد. بازخوردهایی را که از کارکنان خود دریافت می‌کنید را به‌عنوان سبک مدیریت خاص در نظر بگیرید و سبک خودتان را هم‌جهت با آن تغییر دهید. بعضی از اطلاعات مربوط به زندگی شخصی خود را به اشتراک بگذارید تا کارکنان شما هم از شما یاد بگیرند. مدتی را برای ساعت شادی در نظر بگیرید که در آن مدت هیچ‌گونه صحبتی در مورد کار نشود.

۱۱٫ در مورد رهبران گذشته مطالعه کنید

به کسانی که قبلاً موقعیت شما را داشته‌اند، نگاهی بیندازید. بررسی کنید که به چه دلیل افراد موفق شدند و یا چرا شکست خوردند. از اشتباهات رایج آن‌ها مطلع شوید. سبک های رهبری خود را نسبت به آن‌ها مقایسه کنید. همچنین نگاهی به اطرافیان خود بیندازید تا بهتر متوجه شوید که چگونه می‌توانید از آن‌ها سبقت بگیرید. سبک رهبری شما به‌هیچ‌وجه نباید شبیه به سبک هیچ رهبری درگذشته یا حال باشد. درواقع سبک رهبری شما نباید همانند دیگران باشد. سبک خود را بهبود دهید اما درست حرکت کنید.

۱۲٫ کارکنان خود را به چالش بکشید

اگر هر روز یک وظیفه و پروژه را برای کارکنان خود در نظر بگیرید، ممکن است که خسته و ناراضی شوند. کارکنان خود را بنا به توانایی‌هایشان به چالش بکشید. بازخوردهای سازنده‌ای نسبت به پروژه‌هایشان، به آن‌ها بدهید. یادگیری و تسلط بر چالش‌ها، در کارکنان شما حس موفقیت به وجود می‌آورد. این کار نشان می‌دهد که رهبر در سازمان برای مهارت‌های کارکنان خود اهمیت قائل هست و آن‌ها را به‌عنوان بخشی از سازمان حساب کرده‌ است. فرصت‌ها و مهارت‌های فراگیری وجود دارد که کارکنان می‌توانند در طول کار، به آن‌ها دستیابی پیدا کنند. شما مهارت‌‌های رهبری خود را چگونه بدست آورده‌اید؟ برای به چالش کشیدن منظم سبک رهبری خود زمان می‌گذارید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات خود را با کاربران ایران مدیر به اشتراک بگذارید.

مشاوره مدیریت آن‌ها ,کارکنان ,رهبر ,دهید ,سازمان ,نسبت ,داشته باشید ,نشان می‌دهد ,برای کارمندان ,باعث می‌شود ,اشتراک بگذارید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تبلیغات موبایلی برای ازمایش مطالب گوهر شناسی http://sistan3da.ir/ خدمات کامپیوتری قائم مبلمان باغی ویلایی | چتر و سایبان | کنزی موسسه علمی پژوهشی فخر رازی الکترونیک ولتاژ | Electronic Voltage opset تعمیرات یخچال مشهد | نمایندگی تعمیرات یخچال در مشهد