کاربرد قسمتهای مختلف گوشت گاو و گوساله و نام قسمتهای مختلف گوشت و استفاده آنها :
1 – گردن (chuck) : گردن و شانه گوساله که گوشت این قسمت لطیف ، پر چرب و بسیار خوشمزه و برای تهیه خورش و آبگوشت و باقلا پلو مناسب است.
2- دنده ها (rib) : گوشتش نازک و نرم و لطیف و پرچرب است.ترد وخوش طعم است. برای آبگوشت و باقلا پلو و گوشت لاپلو مناسب میباشد.
3- پشت کمر (lshort oin) : (loin) , فیله (tenderloin) و راسته (sirloin) است.نرمترین قسمت گوشت است برای استیک و فیله و کباب برگ و کبابها مناسب است.فیله از راسته لطیفتر و راسته رو رگ و پوست و ریشه احاطه کرده که بایدتمیز شود.
4 – ران و سردست (shank) : ران و سردست شامل قلم ماهیچه های پا و دست و شانه است.برای تهیه خورش ها و باقلا پلو و مناسب میباشند.از ماهیچه هم میتوان برای سوپ و آبگوشت هم استفاده کرد ولی برای تاس کباب هم مناسب است.ماهیچه بهترین قسمت برای کودکان و بیماران و سالمندان میباشد.
5 – دم سینه و قلوه گاه (flank+plate+brisket) : سفت ترین قطعه لاشه بوده و برای تهیه حلیم یا هلیم بادنجان و آبگوشت و حلیم ( که باید گوشت رو ریش ریش کرد ) و مخلوط چرخ کرده ( گوساله با گوسفند ) برای تهیه کباب کوبیده بکار میرود.
6- سرین یا گرد ران و … مغز ران و کعب ران ( roud ): انتهای لاشه گوساله و دارای گوشت لخم مناسب برای خورش هاست.
برای تهیه یک گوشت چرخ کرده مناسب و کم چربی برای کباب کوبیده بهتره که قلوه گاه و دم سینه گوسفند رو که خیلی چربه با گوساله را دوبار چرخ کنید.برای انواع غذاهای دیگر گوشت چرخ کرده گوساله هم چرب و مناسب تر است.
معمولا گوشت گاو برای چرخ کرده ایده آل است به شرط اینکه با گوشت گوسفند و قسمتهای چرب تر آن ترکیب شود تا چربی گوشت تامین شده و بافت خشک نشود.
گوشت گوساله هم برای قیمه ایده ال است. ریز خرد میشود و ریش شدنش به چشم نمیاد. عب ران و مغز رانش برای خورش مناسب تر است البته اینها سلیقه ایست . گوشت گوسفند را به دلیل بوی آن برخی افراد نمیپسندند.
برای شستن گوشت بهتر است که قبل از فریز کردن گوشت خرد شده رو بشویید و اجازه دهید تا آبش برود بعد قسمت کنید و داخل کیسه بذارید و فریز کنید.
بعد از فریز کردن اگر بخواهید یخ آن آب شود و بشویید تمام خونابه گوشت میرود و مواد مغذی گوشت خارج شده و گوشت نیز دیر پز خواهد شد.
گوشتی که قرار است چرخ شود را ابتدا بشویید و بگذارید آبش خشک شود بعد چرخ کنید. برای بوزایی فریزر را از بوگیرهای مخصوص یا یک تکه زغال استفاده کنید و هر ۳ ماه یک بار آن را عوض کنید.

 

 

گوشت مطمن و خوب  09125148285


گوشت مرغ ماهی گوشت ,گوساله ,کرده ,قسمت ,تهیه ,گوسفند ,برای تهیه ,مختلف گوشت ,گوشت گوسفند ,گوشت گوساله ,فریز کردن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تبرید سرد ورزش و تناسب اندام روزهـــاے بے خاطــــــره... دانلود رایگان فیلم,سريال اینجا همه چی هست سورس کد بهترین منابع نظام جدید و قدیم دانلود فیلم اینجا همه چی هست